Урок 32. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
Прочитай:
Іноді навіть дуже прості обчислення можуть завести людину в глухий кут, коли певні операції потрібно повторювати тисячі разів, а коли мільйони разів — то й тим паче.
Однією з властивостей комп’ютера є його здатність багато разів виконувати ті самі дії 3 повторюваними обчисленнями програмісти стикаються повсякчас. У програмуванні багаторазове повторення певної послідовності дій називають циклом. Послідовність команд, які повторюються під час виконання оператора циклу, наливають тілом циклу.
Запиши:
При складанні програм часто виникає потреба повторити виконання певної вказівки або послідовності вказівок кілька разів.
Цикл (вказівка повторення) — різновид керівної конструкції мови програмування, призначеної для організації багаторазового виконання послідовності вказівок, яку називають тілом циклу.
Види циклів мови програмування Object Pascal:
- з лічильником;
- з передумовою;
- з післяумовою.
Цикл з лічильником — цикл, тіло якого виконують певну кількість разів, тобто для всіх послідовних цілих чисел величин лічильника з певного діапазону.
Зазвичай цикл з лічильником використовують, якщо кількість виконуваних повторень відома заздалегідь хоча б у момент початку виконання циклу.
Загальний вигляд цієї вказівки такий:
for назва змінної := вираз1 to вираз2 do begin тіло циклу end;
або
for назва змінної := вираз1 downto вираз2 do begin тіло циклу end;
Перший рядок у поданих записах називають рядком заголовка вказівки циклу з лічильником. Змінну в рядку заголовку вказівки циклу з лічильником називають лічильником циклу. На блок-схемі лічильник циклу має назву і. І лічильник циклу, і вираз1, і вираз2 мають набувати лише цілих значень.
Першим подано вигляд для зростання лічильника, який застосовують, якщо значення виразу1 не перевищує значення виразу2. Наступним подано вигляд для спадання лічильника, який застосовують, якщо значення виразу1 не менше від значення виразу2.
Якщо тіло циклу складається лише з однієї вказівки, операторні дужки begin та end можна на використовувати.
Для ілюстрації виконання команди циклу з лічильником розглянемо фрагмент проекту, у якому обчислюється сума перших ста натуральних чисел.
Var i, s: integer; begin s:=0; for i:=1 to 100 do s:=s+i; Label2.Caption:=IntToStr(s); end;
Виконай завдання:
Створити проект для обчислення суми n чисел, перше з яких дорівнює х, а кожне наступне на 5 більше від попереднього. Збережіть проект у папці Сума n чисел, створеній у вашій папці.
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var x,s:real; i,n:integer; begin x:=StrToFloat(Edit1.Text); n:=StrToInt(Edit2.Text); s:=0; for i:=1 to n do begin s:=s+x; x:=x+5; end; Label1.Caption:=FloatToStr(s); end;
Дайте відповіді на запитання:
1. Чи можуть команди тіла циклу з лічильником виконуватися тільки один раз? Поясніть свою відповідь. Наведіть приклад.
2. Чи можуть команди тіла циклу з лічильником не виконуватись жодного разу? Поясніть свою відповідь. Наведіть приклад.
3. Чи може виконання циклу з лічильником ніколи не закінчитися? Поясніть свою відповідь. Наведіть приклад.
Домашнє завдання: Опрацювати п. 6.6 ст. 213. Виконати вправу: №7, 9 ст.216.
«Інформатика», підручник для 8 класу ЗНЗ. Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В. ТОВ «Видавництво «Генеза», 2016. – Відкрити…
-
Кодування даних
-
Апаратне забезпечення комп'ютера
-
Опрацювання текстових даних
- Урок 7. Повторення раніше вивченого матеріалу з теми “Текстовий процесор”
- Урок 8. Пошук та заміна фрагментів тексту. Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки.
- Урок 9. Створення, редагування та форматування таблиць.
- Урок 10. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.
- Урок 12. Практична робота №3. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.
- Урок 14. Автоматизоване створення змісту.
- Урок 15. Практична робота №4. Форматування документу. Створення титульної сторінки. Автоматизоване створення змісту.
-
Алгоритми та програми. Основи подвійно- та об'єктно-орієнтованого програмування
- Урок 13. Поняття мови програмування. Складові мови програмування.
- Урок 14. Знайомство з середовищем програмування.
- Урок 15. Поняття події, обробника події.
- Урок 16. Практична робота №5. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.
- Урок 17. Елемент керування “кнопка”.
- Урок 18. Елемент керування “напис”.
- Урок 19. Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.
- Урок 20. Практична робота №6. Створення програми з кнопками та написами.
-
Алгоритми роботи з об'єктами та величинами
- Урок 21. Поле його властивості (Python)
- Урок 22. Величини (змінні і константи), їхні властивості. (Python)
- Урок 23. (Python) Практична робота №7. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.
- Урок 24. Налагодження програм. (Python)
- Урок 25. Використання налагоджувача програм у візуальному середовищі програмування. Покрокове виконання програм, перегляд значень змінних під час виконання програми. (Python)
- Урок 26. Величини логічного типу, операції над ними.
- Урок 27. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. (Python)
- Урок 28. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. (Python)
- Урок 29 (Python). Складені умови. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень.
- Урок 30. (Python) Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженнями для опрацювання величин.
- Урок 31. (Python) Елементи для введення даних: прапорець.
- Урок 32. (Python) Елементи для введення даних: перемикач.
- Урок 33. (Python) Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
- Урок 34. (Python) Цикл з передумовою. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.
- Урок 35. (Python) Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення.
- Урок 36. (Python) Розв’язання задач
- Урок 37. (Python) Практична робота №9. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.
- Урок 38 (Python). Повторення вивченого матеріалу.
- Урок 21. Поле, його властивості.
- Урок 22. Величини (змінні і константи), їхні властивості.
- Урок 23. Практична робота №7. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.
- Урок 24. Налагодження програм.
- Урок 25. Використання налагоджувача програм у візуальному середовищі програмування. Покрокове виконання програм, перегляд значень змінних під час виконання програми.
- Урок 28. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
- Урок 30. Складені умови. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень.
- Урок 30. Елементи для введення даних: перемикачі, прапорці.
- Урок 31. Елементи для введення даних: випадаючі списки.
- Урок 32. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
- Урок 33. Цикл з передумовою. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.
- Урок 36. Практична робота №9. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розголуженнями для опрацювання величин.
- Урок 37. Відображення базових графічних примітивів. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
- Урок 38. Практична робота №10. Складання та виконання алгоритмів з графічним відобреженням даних.
-
Опрацювання мультимедійних об’єктів
- Урок 39. Поняття мультимедіа. Формати аудіо- та відеофайлів.
- Урок 40. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації.
- Урок 41. Елементи анімації. Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом.
- Урок 42. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
- Урок 43. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм.
- Урок 44. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.
- Урок 45. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.
- Урок 46.Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.
- Урок 47. Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.
- Урок 48. Підсумковий урок з теми: «Опрацювання мультимедійних об’єктів»
-
Створення та публікація веб-ресурсів
Створення та публікація веб-ресурсів
- Урок 49. Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок. Етапи створення веб-сайтів. Основи веб-дизайну
- Уроу 50. Основи веб-дизайну
- Урок 51. Поняття про засоби автоматизованої розробки веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом
- Урок 52. Поняття про систему керування вмістом сайту. Поняття хостингу. Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення.
- Урок 53. Наповнення веб-сторінки текстом та графічним матеріалом, створення гіперпосилань, завантаження файлів
- Урок 54. Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. Автоматизоване створення веб-сайту
- Уроки 55-56. Поняття про мову розмітки HTML. Структура веб-сторінки. Оформлення тексту. Текстові елементи веб-сторінки, теги та їх атрибути.
- Урок 57. Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. “Створення веб-сторінки за допомогою «Мови гіпертекстової розмітки»
- Урок 58. Малюнки. Гіперпосилання
- Урок 59-60. Таблиці на веб-сторінках. Списки на веб-сторінках
- Урок 61. Інструктаж з техніки безпеки. Практична робота 16 «Створення веб-сторінки за зразком з використанням таблиць, списків та малюнків»
0.00 на основі 0 рейтингів